Persbericht Benefietconcert U.S. Histos

PR-commissaris 12-02-2011 17:00

HISTOS HELPT
Studenten feesten voor het goede doel

Utrecht - Op donderdag 10 februari organiseerde de Utrechtse Studentenzeilvereniging Histos een benefietconcert in discotheek de Woolloomooloo aan het Janskerkhof te Utrecht. Het gevarieerde programma in een uitverkochte zaal was een groot succes. Ruim 300 mensen bezochten de avond en haalden samen €1800,- op voor stichting Klein Galgenwaard. Optredens van bekende bands en artiesten werden afgewisseld met covers door eigen leden. Zo traden onder andere Tony Junior en Nicolas Nox (“Loesje”), reggaeband Santanero, The Founders Of uit Groot-Brittannië, Het Oké-team en cabaretgroep Malt op.

De U.S. Histos produceerde voorafgaand aan het concert een professionele benefiet-CD ingezongen door eigen leden. De verkoop van deze CD en de toegangskaarten van het benefiet maakten samen met de opbrengst van de groots opgezette loterij het totale bedrag voor stichting Klein Galgenwaard aanzienlijk. De stichting maakt sportbeoefening mogelijk voor achtergestelde kinderen en jongeren in de regio Utrecht. Een sportieve stichting als Klein Galgenwaard sluit volledig aan bij de visie van de U.S. Histos als studentensportvereniging.

Het project Histos Helpt is geslaagd van start gegaan. De U.S. Histos gaat deze lijn de komende jaren voortzetten. De studenten willen zich op een positieve manier blijven inzetten voor Utrecht en haar inwoners.